torsdag 9 mars 2017

#92 funderingar o Noaks Ark

Igår hade jag förmånen att vara en av talarna på SSUs manifestation med anledning av internationella kvinnodagen. Mina medsystrar som talade var urduktiga och jag är sö glad att vi är många som driver olika frågor framåt. Inte minst kampen för jämställdhet. En kamp vi inte bara kan bedriva den 8 mars utan alla dagar. En fundering är varför det mest är kvinnor som engagerar sig i jämställdhetsfrågan. Männen är många men kvinnorna betydligt fler.
Idag var jag på Noaks Arks årsstämma. Jag blev omvald som ersättare i RNA - Riksförbundet Noaks Ark. Tack för det förtroendet :-) Noaks Ark är en viktig förening som bla arbetar med stöd och information till HIV-positiva, samt stigmat kring HIV. Många fördomar fortfarande.
En fundering till ikväll, vet någon varför hålen som är uppe vid sidorna på påslakan plötsligt är borta? Det är jättesvårt att trä i täcket när jag för det ensam, vilket jag oftast är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar