måndag 18 januari 2016

En typiskt otypisk dag

Dagen började med att jag försov mig. Och plötsligt upptäcker jag mitt i morgonrusning att jag har en hund. Det kan verkligen komma som en total överraskning för mig, (Jag har haft honom i sex år) som tur är vill han inte få så långt när det är kallt. Jag kom någon minut sent till beredningen vi har varje måndag. Presidiet i utbildningsnämnden träffas tillsammans med förvaltningschef och andra personer som har aktuella ärenden. Bra forum där vi löser en del. Efter beredningen blev det lite snack med några partikamrater. Det pratas mycket om utförsäljningen av över 2000 hyresrätter nu. Vi vill som bekant att vi ska fortsätta äga tillsammans.
Idag har jag gjort något av det roligaste jag kan göra i mitt jobb. Jag har haft besök av elever på kommunhuset för att prata om kommunen och hur det är att vara politiker. Denna gång var det elever från Katedralskolan, årskurs ett på ekonomiprogrammet. Det blir också ett tillfälle att reflektera över mitt eget arbete. 
Nu ikväll hade vi möte med representanter för de olika S-föreningarna. Jag var där i egenskap av vice ordförande i arbetarkommunen. Det var ett bra möte, effektivt och det kom fram bra tankar och goda idéer. Det blev ännu en kväll hemifrån men ändå okej tid. 
Nu läser jag handlingar inför morgondagens sammanträden. 
Nyheterna fortsätter bevaka skandalen kring kommunal och MWs lägenhet. Får se vart det bär...
Det är fortfarande kallt ute. Ska det vara så här? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar