tisdag 29 september 2015

#20 verksamhetsbesök

Jag har sagt det förut och kommer att säga det igen. Att vara ute på verksamhetsbesök är det viktigaste sättet för mig som politiker att göra det möjligt att fatta smarta beslut. Idag hade vi vår beredning på Braås skola och passade på att samtala med skolledning och samhällsförening. Efter att ha ätit skollunch (falafel och ris) åkte jag till en förskola i Växjö. Där var jag med på en inspektion från miljö och hälsa. De kollade bland annat ventilation och städning. Det var ganska mycket som kunde varit väldigt mycket bättre. Förstår inte varför bi har skitiga förskolor:skolor - jo det förstår jag men förstår inte varför det "måste" vara så. Väl hem bltjDe jag genast städa under handfat o på andra ställen som kollas. (Tror iofs inte att någon inspektör kommer hem till mig, men det gäller att ta det säkra före det osäkra...) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar