torsdag 13 augusti 2015

#64 Fantasifullt

Livet har större fantasi än vi kan tänka oss. För de ungdomar (och alla andra) som oroar sig för framtiden vill jag säga att allt blir bra till slut. Det tar bara lite olika lång tid. Bara för att vi har börjat vandra på en stig måste vi inte fortsätta på den resten av livet. Vi kan vika av, ta en annan väg, vi kan till och med vända om. Det måste vara möjligt att få välja fel, välj om, välja rätt och välja fel igen. För hur ska vi kunna veta vad vi vill när vi är 15 år? Vet vi någonsin det? Det var knappast så att jag satt på mitt flickrum när jag var 15 år och tänkte att jag skulle bli kommunalråd, eller bo i Växjö eller att mina bästa kompisar inte skulle vara närvarande i mitt liv i framtiden. Livet är förunderligt och överraskar oss ständigt. För mig är det en tröst att veta att livet är mer uppfinningsrikt än vad jag är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar