söndag 16 augusti 2015

#62 livet

Livet är så stort och så blandat. Så självklart men ibland svårt att förstå sig på. Tänker på att jag plötsligt gläds år att UD har släppt sin avrådan för resa till Nepal, något som jag för ett år sedan förmodligen inte hade brytt mig om. Tänker på att jag i morse läste om en fjortonåring som varit sin pappas "fru" sen hon var 12 och fött ett barn och gjort en abort sedan dess, tänker på kvinnan som tigger utanför Hemköp, men som egentligen bara vill köpa välling till sitt barn... Och mitt i allt detta är det Midnattsloppet, cykelvasan, wow-festival i Göteborg  och jag har haft en fin kväll med magiska vänner i/vid mitt torp... Bara det, att jag har ett torp, en egen fristad, när jag lever i ett land som är en stor, jäkla fristad... Allt är konstigt! Och nu Kayo med låten "At least we stole the show" på radio... en låt som väcker så många tankar... vi hade vår chans, men tog vi den? Darling, darling.... we use to havet it all...  But ... Did we stole the show? Tar vi chanserna vi får, vi som är priviligierade? Eller låter vi dem gå förlorade? Inser vi att det var en chans eller var våra ögon inte ens öppna för möjligheten? Livet är stort, livet är smått... och mitt i det finnas du o jag. Det minsta vi kan göra, för oss själva och andra, är att se möjligheter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar