söndag 14 september 2014

#0 Fantastisk valrörelse!

Då var det dagen D. När jag åkte från Almedalen i somras och bestämde mig för att blogga alla dagar fram till valet, kändes det långt borta. 75 dagar. Nu är vi här! Äntligen! Bloggandet har gått sådär. Jag har i och för sig bara missat en dag och det var för att jag somnade i soffan av utmattning. Blogginläggen har varit av olika kvalité, men jag gjorde det! 
Valkampanjandet har däremot gått väldigt bra. Aldrig förut har socialdemokraterna i Växjö jobbat så hårt. Vi har värvat nya medlemmar men framförallt haft många samtal med Växjöbor om Växjös framtid. Vi har lovat att våra samtal och våra dörrknackningar ska fortsätta efter valet. För mig är dialogen med Växjöborna otroligt viktig och givande. Jag har mött fantastiska människor och lärt mig mycket under den här valrörelsen. Det är jag tacksam för. 
Idag fortsätter vi och kör den sista spurten. Jag har redan varit o delat ut valsedlar i en vallokal. Under dagen blir det fler samtal samt ett par timmar vid en vallokal. 
Ikväll har vi valvaka på PM men innan dess hoppas jag kunna ta en promenad med min hund och ett varmt bad. Samla ihop tankarna lite. Min klänning som jag hade tänkt ha har inte kommit med posten :-( men som min son sade -Mamma du har ju väldigt många andra klänningar!
Tack och lov hänger ju inte valresultatet på min klänning. Väljarna ska säga sitt. Sen är det bara att vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar