söndag 3 augusti 2014

#42 Dags att dra igång på allvar

Min sista lediga dag innan arbetet efter semestern blev också den varmaste. Har haft fyra bra semesterveckor. De har mestadels bestått av vila, vila och sen lite mer vila. Jag behövde det efter en jobbig vår-vinter och inför en hektisk period nu i augusti och september. 
Jag ser fram emot att få börja valarbeta och prata med människor om hur jag tror att Växjö och välfärden kan bli lite bättre. Jag ser fram emot att få arbeta för en socialdemokratisk valseger den 14 september. Jag vill ha dialog med växjöborna eftersom jag tror det är de som vet hur deras liv ska levas. Jag ska vara i valstugan, knacka dörr men hoppas också på andra slags möten. Det känns spännande! På torsdag har vi valupptakt och till helgen är det Karl-Oscardagarna, där vi givetvis ska vara aktiva. 
Samtidigt kommer ju arbetet i både fullmäktige, tekniska nämnden och omsorgsnämnden fortgå, liksom arbetet på skolan med min kurs i svenska som andra språk. Jag är lyckligt lottad som har ett liv som varierar och som berikar mig - varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar