tisdag 12 augusti 2014

#33 Jag ska berätta om vår politik

Varierande dag. Var först på skolan och jobbade en liten stund, sen en snabbis till valstugan, sammanträde med kommunstyrelsen, jobba lite till på skolan, möte med kommunalråd från länet (jag hoppade in för Åsa) och landshövdingen om flyktingmottagning/ensamkommande flyktingbarn slutligen en kort AW med kollegorna på skolan, sen hem till glad hund. 
Idag är det 33 dagar kvar till valet. Många säger att det inte blir någon skillnad, att partierna vill samma. Det vill vi inte. Passa på att besöka valstugorna och hör skillnaderna. 
Jag ska, varje dag, fram till valet, berätta för alla som vill höra om vår politik. Gillar du inte att gå till valstugan? Bjud hem mig och några vänner och sätt på en kanna te så kan vi prata politik.
Jag lovar att förklara varför jag vill att vi ska väcka solidariteten i varje människa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar