torsdag 14 augusti 2014

#31 Vad är grejen med SD egentligen?

Idag är det 31 dagar kvar till valet. Jag hoppas att vi slipper rasister i våra parlament, både lokalt och nationellt. Idag publicerar jag min systersons facebookinlägg här. Han är en modig, ung och klok man. Givetvis har jag frågat honom.

Kristoffer Heyl den 12 augusti
  1. Hej kära Facebookvänner! Som många av er vet är det cirka en månad kvar till riksdagsvalet 2014, och jag hoppas att ni alla tar er möjlighet att rösta oavsett hur intresserade ni är av politik. Löberöds röster till Europaparlamentet var skräckinjagande (1/4 röstade på SD) och jag satt och funderade på vad som får folk till att rösta på SD egentligen. Jag bestämde mig därför för att se politiken ur... en Sverigedemokrats synvinkel. Detta gjorde jag genom att sätta mig in i en Sverigedemokrats syn på livet en dag vilket var mycket spännande. Förutom att tro på allt jag läste på Facebook och Nyheter24 så gav jag mig in i vissa politiska diskussioner. Givetvis startade jag alla mina argument med ”jag är inte rasist, men…” och ljög ihop några historier om hur jag, en byapåg, blir enormt påverkad av den massinvandringen (läs med överdriven betoning) som sker till största delen i större städer. Det är inte lätt för mig, en ljushyad man i Sverige under 2000-talet som har ett obefogat hat mot invandrare. Efter att ha klargjort att jag vill ha en minskad invandring, detta gäller givetvis endast folk från Mellanöstern och Afrika eftersom alla vet att danskar och övriga européer inte är invandrare om de flyttar till Sverige (OBS!, ironi), så poängterade jag vikten av att hjälpa dessa människor i deras egna länder. Anledningarna är många, men den största är att jag vill bevara det som är typisk svensk, såsom att fira julafton, ta in posten på eftermiddagen eller sjunga nationalsången på skolavslutningen för det gör jag alltid, det betyder dessutom enormt mycket för mig och jag kan knappt leva utan detta. Dessutom oroar jag mig för mina framtida döttrars skull, om det finns fler mörkhyade människor än ljushyade så riskerar de ju att bli våldtagna jämt och ständigt, för sådant håller ju mörkhyade personer på med hela tiden. Jag vill dessutom inte se folk som går runt med slöja, burka eller något annat som täcker deras hår om det inte är en mössa. Jag bryr mig inte om att det tillhör deras religion, de kan ju gå runt med ett kors i ett halsband istället för kristendomen är en helt ok religion, de är inga terrorister ju.

    Efter en dag full med argumentation (alla andra är så trångsynta, det är faktiskt synd om SD som bara är missförstådda av media) så låg jag och funderade på om jag kommit fram till en slutsats om varför folk ska rösta på SD i september. Jag kom inte fram till något.
    Till alla er Sverigedemokrater som jag är vän med på Facebook (ni är tyvärr äckligt många): Hur kan ni tycka att invandringen är ett så pass stort problem, att ni väljer att rösta på SD endast för att begränsa antalet mörkhyade personer som vill komma till Sverige istället för det som faktiskt är viktigt och påverkar oss alla i högsta grad? Betyder skolutbildningen i Sverige idag inget för er? Påverkar inte arbetslösheten er? Hur ska vi göra med kärnkraft? Hur skapar vi en hållbar utveckling i Sverige? Hur ska vi bete oss för att skapa ett så jämlikt samhälle som möjligt? Infrastruktur. Industri. Ekonomi. Handel. Politik präglas av allt detta och vi ska rösta fram de partier och personer som vi tror har de bästa lösningarna på dessa problem. Eller är ni (Sverigedemokrater) så trångsynta och egoistiska att ni inte bryr er ett dugg om detta, endast för att ni inte vill anpassa er efter att en annan människa ska kunna få en bättre tillvaro i sitt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar