onsdag 2 juli 2014

#74 möten

Överallt träffar jag människor som vill prata politik, vilket jag givetvis tycker är roligt. Just nu lever jag i politiken och samtalar mer än gärna om hur jag tror att vi kan få en bättre välfärd, ett bättre Växjö och en bättre värld. 
Idag mötte jag en granne i tvättstugan. Hon är trött på egoism, trött på att alla ska se om sitt eget hus och att vi struntar i varandra. "Jag förstår inte hur svenskarna gått med på det här i åtta år. Måtte det inte bli fyra år till." Sverige har blivit kallare. Blått och kallt. Det är dags för rött och varmare. Ett samhälle där vi bryr oss om även de svagaste, ett samhälle där människan går före profit, en stad där vi ser på varje litet nyfött barn med ödmjukhet, där vi möter varje äldre person med respekt och värme, där vi uppmärksammar våra grannar med ett leende och ger den som behöver det en varm blick. 
Klyftorna mellan människor måste minska. Ett jämlikt samhälle når längre och det tjänar vi alla på.
Jag kommer att fortsätta samtala i tvättstugan, i affären, i valstugan, på gymet, ja, överallt där människor vill prata med mig kommer jag att vara öppen för dialog. 
Det är dags för förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar