tisdag 15 juli 2014

#61 älska livet!

Jag ska skratta mer, sitta uppe länge fler ljusa sommarnätter, jag ska strunta i disken lite oftare, jag ska äta mer jordgubbar och mer nybakat bröd. Jag ska älska mer intensivt, våga drömma alla mina drömmar, lyssna till mitt hjärta men också våga följa det. Jag ska bada skumbad oftare, våga hoppa från högsta trampolinen, njuta av min ensamhet men också vara mer med mina vänner. Jag ska säga till mina barn varje dag att jag älskar dem, jag ska uppmuntra dem att leva sina liv på sitt sätt. Jag ska ta hand om min kropp men inte på bekostnad av min själ, jag ska njuta mer utan att få dåligt samvete. Jag ska hoppa högre när jag vill men låta bli att hoppa om jag inte har lust, jag ska låta ja vara ja och nej vara nej. Jag ska surfa på sanden och äta gräddtårta till frukost. Jag ska vara precis så galen som jag vill men då och då drunkna i min klokhet. Jag ska stå på gator och torg och skrika ut orättvisor och kämpa för rättvisa, men jag ska också tillåta mig att ibland vara tyst och ligga på soffan och läsa. Jag ska leva så att jag aldrig behöver ångra det jag inte gjorde och inte våndas över det som är gjort. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar