onsdag 30 juli 2014

#46 svar till kristdemokraterna

Idag svarar jag kristdemokraterna i Smålandsposten. Deras insändare kan du läsa här http://www.smp.se/nyheter/lobbyn/insandare/hur-gor-vi-vaxjo-till-sveriges-barnvanligaste-kommun(4383379).gm?utm_source=Lobbyn&utm_medium=twitter
Här är mitt svar:
"Hur gör vi Växjö till Sveriges barnvänligaste kommun?" frågar kristdemokraterna Camilla Alvinsson och Olle Sandahl i dagens Smålandsposten (28/7) Just den frågan har jag och andra i oppositionen ställt otaliga gånger i kommunfullmäktige under mandatperioden. Jag har dock dristat mig till att  Växjö ska bli Europas barnvänligaste kommun. Vi socialdemokrater, ihop med Vänsterpartiet ochMiljöpartiet, har haft otaliga förslag om hur vi ska förbättra livet och vardagen för Växjös barn. Gång på gång har vi blivit nedröstade av en enig allians. De  verkar tro att barns situation enbart har med ekonomiskt bistånd att göra och frågorna hänvisas alltid dit. Inga konkreta förslag har hittills presenterar av den styrande majoriteten och ingen vilja har uttalats om att Växjö ska ligga högt i just denna rankingen.
Alvinsson och Sandahl har hittills inte suttit i fullmäktige och ska därför inte lastas för detta men de lämnar inga konkreta förslag om hur Växjö ska bli mer barnvänligt i sin insändare, men kanske kan vi vänta oss deras stöd om de kommer in i Växjös fullmäktige efter valet? Hittills har Kristdemokraterna röstat ner alla förslag om bättre villkor för Växjös barn.   
Malin Lauber (S)

Idag är det lita svalare. Kanske får jag något gjort idag. Ska nog ner till stan i kolla in valstugan och torget lite. Semesterdagarna räknas ner, liksom dagarna till valet. 4 dagar. 45 dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar